Shipping

monitor1
22.10.2020 kl 04:20 805

Selvsagt er det risiko for OCY, selvom de er en kreditor om det skulle gå galt med noen av casene. Den ligger både i nedskrivelser og avskrivninger i deler av flåter, kredittvrderinger, rateutvkling osv. i verste fall sitter de igjen med objektet som til slutt må avskrives. At de nå de har solgt ut noen av de goderosiner for å skaffe ny kapital er jeg heller ikke begeistret for. Det siste faremomentet er dog de mest alvorlige, og er COVID relatert; vi må regne at den påvirker markeder de neste 3-4 kvartaler, især når muteringer betyr økt forlengelse. Jeg forventer også en hovedbølge neste år i flere deler av verden. Deretter kan det ta lengre tid å gå tilbake til en noe tryggere hverdag,( når alle er bra gjeldstynget).
Det betyr flere store lockdown perioder osv. nei faren er ikke over i overskuelig fremtid, selvom de befinner seg i utkanten av hovedproblemene. Solstad f.eks.,
er fortsatt et problembarn, og flere kan det bli.

Skal jeg tippe så må det finansinnsprøytning til, før det blir orden igjen...Men det var tipping, og slett ikje ett håp.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.