IKT og Tech

Oppgang Kommer
22.10.2020 kl 12:36 2667

Riktignok har aksjen gått ganske mye etter Q2, men det var vel forventet også etter at det overraskende sterke Q2 kom på bordet.
Når man viser en slik begeistring for et kvartalsresultat som Q2 gjorde, synes det noe underlig at aksjen blir solgt ned fra 15.10 den 07.10 til 12,18 intradag i dag, bare 2 handelsdager før pres av Q3 resultatene.

NAPA er et undervurdert selskap som har gått under radaren til de aller fleste, så her er sannsynligheten for opptur herfra og til/etter pres av Q3 absolutt veldig stor.
Kommer selvsagt an på hvor stor oppgangen blir fra dagens laveste på 12,18 til OSE stenger mandag den 26.10, men at vi skal mange prosent opp til åpning på tirsdag morgen den 27.10 anser jeg som veldig sannsynlig.
Vekstselskaper som Napatech priser på forventninger flere år fram, og etter min mening kan selskapet fint forsvare 25 på nåværende tidspunkt hvis Q3 har gått etter plan og guiding.

Kontantbeholdningen hadde økt til noe over NOK 100 mill, og finansresultatene var meget gode.
Det ble guidet et salg for året 2020 på mellom NOK 272 mill og NOK 302 mill, mens bruttomarginene ble flyttet ytterligere opp.

De som har solgt denne ned fra 15,10 til dagens kurser hittil kan få seg en blåtirsdag på morgenen den 27.10.

Av det vi har sett av av selskapets snuoperasjon det siste halvannet året inntil Q2 2020, og med den sterke guidingen som Smets har kommet med, så er det etter mine begreper rom for betydelig oppgang herfra hvis guidingen holder, og de som har fulgt Smets sitt arbeid i NAPA hittil har ingen grunn til å tro at han har overdrevet noe som helst på oppsiden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:45

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.