Offshore

5198
16.11.2018 kl 10:29 1772

Litt rart å skulle ta en restrukturering når du ikke trenger det? DOF har mye gjeld men nedbetaler hardt på den, om du ser på bokført egenkapital så er 2/3 av selskapet gjeld. Om tre år om de fortsetter å betale vil gjelden være ca 50%, da syns jeg det begynner å hjelpe. Med litt økte inntekter er det mulig de klarer å kjøpe ut skipene fra (Nordea) og komme ned på en gjeldsgrad på 50-60% i løpet av tre år og da er selskapet rustet for fremtidige nedturer.

Marco83

Helt korrekt det du beskriver, trodde ting ville løsne litt mer en det som ble resultatet denne sesongen men du fikk der mer rett en meg.
Trodde selv at mye av skipene som lå i opplag ville bli liggende, men det kom ut flere en jeg hadde trodd dette samtidig med at aktiviteten ikke økte like mye som jeg trodde skuffet litt.

Innen AHTS og PSV tror jeg vi skal være fornøyd i 2019 om det ikke ødelegger for resten av resultatene, det jeg håper på er at DOF klarer å få såpass gode kontrakter gamle+nye at de totalt sett klarer å levere en positiv bunnlinjen fra Q2 neste år. Om det skjer vil selskape levere nedre resultater en samtlige andre i samme bransje og dette vil gi selskapet tid til å vente ut oppgangen.

Noe må snart skje (DOF klarer seg nå) men resten av selskapene må jo restrukturere hvert 2 år i dette markedet og det går ikke i lengden. Jo mindre subsea selskapene har i porteføljen jo verre har de det.
Redigert 16.11.2018 kl 10:38

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.