Offshore

ØrsteinStraitB
16.11.2018 kl 12:57 4099

Tror vi alle har godt av å stikke fingeren til godt nedi moder jord, puste med magen, og være litt balansert. Noen leter veldig etter (overdrevent) positive triggere, mens andre er i andre enden av skalaen. Da blir det lite diskusjon, men mer tautrekking og polarisering i debatten. Jeg tror ikke dommedag er her riktig enda. Men jeg tror ikke denne står i 30 sånn helt plutselig heller.

Selskapet er finansielt rigget til å tåle et dårlig marked frem til 2022. Virker som om noen er svært frynsete i nervene, siden kursen presses hver dag. Ingen vet akkurat når markedet skal ta seg opp. Røkke, Fredriksen, Møgster og Mohn beregnet dette til å være omtrent nå/våren 2019. Disse "uerfarne idiotene" hoppet altså inn for tidlig... Kan jo holde SOFF utenfor, da det hele blir så grøtete, men det er en del av poenget. Møgster/Mohn eier drygt 50 %. De har en plan og det er ikke å bli med til bunns. Man kan si hva man vil om sterke eiere, men jeg setter nå pris på det her. At Mons Aase får sterk pepper for "dårlig jobb" og henter ut millioner på det, synes jeg blir urimelig. Han er eksponert sterkt selv, nesten 2 mill aksjer, og jeg tipper et snitt på godt over 8. Han har ingen andre ønsker enn en høy kurs, men spørsmålet er hvordan det skal skje. Jeg opplever driften som solid i et utfordrende marked. De kan jo ikke trylle heller. Fundamentalt er det greit nok, hvertfall ikke krise, selv om det høres sånn ut til tider her inne. Det er oversikt og kontroll som gjelder i driften. Det er kanskje litt lite spennende for oss hobbyinvestorer på OSE, men det er altså det eneste som funker i lengden.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.