Industri

Hammers
26.10.2020 kl 21:04 9074

Jeg har ikke giddet å skrive om VOW på en ukes tid. Kursen går som den går og i morgen er det oppdatering om Q3.
Det store spørsmålet er; Kommer det nå en SMELL - eller HVA SKJER?

Personlig tror jeg man leverer nok et GODT Q.
Innen cruise leverer man som tidligere - og de ordrene man nå jobber med er for skip som skal på vannet ila 21/22.
Ingen kanselleringer er meldt og ila 2020 skal hele 8 store prosjekter leveres innen cruise. Da bør det "dryppe" i Q3?
Hvis det drypper SKIKKELIG kan resultatet bli KNALL!

Aftersales til allerede leverte anlegg trekker selvsagt fortsatt ned pga dokkingen av cruiseflåten (akkurat som i q2).

På LAND fortsetter veksten - og flere ulike kontrakter jobbes det med (I MOTSETNING til i fjor).
Vi snakker om anlegg til NSR i Sverige, levering til Nestle, til Unipetrol i Tsjekkia og et anlegg i Tyskland. Slikt drar opp.

Det spørs bare hvor LANGT i prosessen man har kommet - for VOW leverer etter "cost-to-cost" prinsippet.
Man får delbetalinger ettersom utstyr leveres og arbeidet utføres.

På toppen av det hele kommer en ekstra bonus (8-10%) ved at den norske krona har svekket seg markant ila kvartalet.
Man kan kanskje også forvente seg at mesteparten av engangskostnadene ifm ETIA og organisasjonsoppbygging på land nå er tatt.
Ikke sikkert at oppdateringen tar for seg dette siden Update ikke inneholder et komplett regnskap.
Slik bør det i all hovedsak være mtp engangskostnader.

Som sagt; Av LOGISKE FORHOLD tror jeg resultatet blir GODT, så får man bare se HVOR godt det (evt) blir.
Spennende blir det uansett!

Hilsen Hammers.......med et "drømmescenario"; GODT resultat - etterfulgt av en ny ordrebekreftelse senere på dagen/uka.
Dere vet; Samarbeidet m/Tinfos (i Indonesia) har vært planlagt i flere mnd - før meldingen tidligere i okt.
Kan godt hende det kommer noe håndfast ang dette ila kort tid?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.