Olje

aborum
17.11.2018 kl 12:25 4296

Det er ikke størrelsen på, eller værdien af, din position, der definerer dig som skribent eller menneske her på IOX tickeren (eller generelt i samfundet) og alene det faktum, at du tager dette perspektiv, når du udtaler dig overfor andre, er svært bekymrende. Jeg er overrasket over, at 70k ikke er mange aktier .. med en pålydende købskurs på 2,84 vil jeg mene, dette repræsenterer en væsentlig værdi og med dagens kurs rundt 4,50 er dette vel en betydelig værdi (dette fra undertegnede, der tidligere var 7. største aktionær).

Mange aktionærer i IOX sidder med et urealiseret tab (potentielt også dig) og der er formentligt en stor del af denne gruppe, der ville være tilfredse med at realisere 70k aktier á 1,5 - 2,0 NOK gevinst og aldrig røre den igen. Hetz mod skribenter, der fremstiller en kritisk holdning til selskabets (manglende) resultater og (manglende/langsomme) fremdrift er derfor et udtryk for svag forståelse for den følelsesmæssige og økonomiske ørkenvandring, aktionærerne har været gennem i de senere år.

Svaret på, hvorfor folk er kritiske til selskabet og sidder som aktionærer er, at man godt kan have en fundamental tro på de værdier, selskabet sidder på (LLA-47) og det potentiale, værdierne kan realiseres til (fx højere oliepris eller andre tiltag som installation af gasanlæg), samtidig med at man bevarer et kritisk perspektiv på, hvordan disse værdier frembringes. Den erfarne aktionær vil derfor vide, at selskabet historisk set har været udfordret i at levere på udmeldte programmer, specielt når lokalbefolkningen er med i ligningen.

Man kan kommentere på størrelsen af andres position i selskabet, men det bør gøres med respekt og med et glimt i øjet; det forsøger jeg selv at være opmærksom på.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.