Farma

Bliss
27.10.2020 kl 15:31 5165

Jeg synes også det er veldig mange uklarheter med disse covid-19 studiene for å få vurdert effekten av Bemcentinib, og det var derfor jeg prøvde å problematisere noe av dette i min innledning.
Det du skriver i de to innleggene dine om Remdesivir er som kjent helt riktig, FDA har godkjent preparatet som standardbehandling for Sars-CoV-2, mens WHO mener flertallet av de grundigste undersøkelsene viser at det har null eller minimal effekt. BGBIO har ganske enkelt definert Remdesivir som en av flere ingredienser i en standardbehandling, men hvis Remdesivir i virkeligheten har minimal terapeutisk effekt blir jo dette nær sagt som et placebo preparat å regne.
Ad 1 i ditt innlegg, sykehus i både Norge og USA har lov å tilby et medikament som er under eksperimentell utprøving til sine pasienter såfremt de er helt åpne om alt hva dette innebærer og jeg vil gjette på at det samme gjelder i England, Sør-Afrika og India også. Men hvor mange alvorlig syke pasienter tør å velge et eksperimentelt preparat som Bemcentinib når de samtidig får opplyst at det er andre medikamenter som utgjør den offisielle standardbehandlingen? Jeg tror det er ytterst få og jeg er redd det ikke blir nok pasienter i denne monoterapeutiske gruppa til at det kan bli en egen gruppe i undersøkelsen. Mest sannsynlig ender vi bare opp med to grupper som er store nok til at det er mulig å matche dem for å eliminere påvirkningen fra andre faktorer enn valget av medisiner, nemlig de som får standardbehandling og de som får Bemcentinib + standardbehandling. Det eneste vi i så fall kan få et svar på er om det er en signifikant forskjell på disse to gruppene eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.