Farma

Move Along
29.10.2020 kl 02:09 3887

Veldig enig. Kursnedgangen den siste uken strider igrunn mot tyngdekraftsloven. La oss ikke glemme at den siste uken ble innledet med rykende fersk analysedekning fra Carnegie med kjøpsanbefaling på kr 55.- Aksjen skjøt fort fart med en 10% økning opp til kr 32. Men så, samme dag, inntraff den store bølgen med nedsalg som vi alle har forventet, og som har truffet samtlige verdensbørsene. De store investeringsfondene har redusert eksponeringen og først og fremst i «vekst» og «grønne» aksjer og søkt tilflukt i «trygge havner», coca-cola, usd treasuries og obligasjoner etc. Med god hjelp av Voleon Capital som har økt sin short posisjon med 10% den siste uken, ble BGBIO dratt ned i dragsuget. Denne utviklingen er «knee jerk» og helt ukritisk til den enkelte aksjen man så selger seg ut av. Som sådan er nedgangen i BGBIO kursen denne uken helt fraværende annen logikk enn at verdensbørsene er under generell innstramning, og jeg tror den indre tyngdekraften i BGBIO vil fort trekke denne aksjen opp igjen basert på BerGenBio’s faktiske fremgang på flere områder, ikke minst kreftstudiene men for all del innenfor
Covid-19 behandling. Hele analysen er vedvarende svært lovende. Om andre her inne prøver iherdig å snakke ned denne aksjen kan jeg ikke helt forstå motivasjonen bak, men en ting er helt klart i mitt hode: inngangsprisen kommer aldri til å bli lavere enn den er nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.