Offshore

really
19.11.2018 kl 10:46 2210

Jeg har regnet litt på det og jeg er nok for negativ i innlegget jeg refererte til, cashen vil holde lenger. De har løpende betaling av avdrag på 500 mill pr kvartal og en drift som grovt sett gåri pluss med snautt 100 mnok/Q likviditetsmessig, men når de har fått refinansiert 900 mill må vi gå ut fra at dette er mye av det som skal betales de neste 2 kvartalene. Riktignok skal de betale resten på ett skip til i januar. Jeg har ikke sjekket hvordan det er finansiert, men det er mulig det er finansiert/finansierbart. De nye skipene bedrer cash flow så det er sannsynlig at de genererer noe over 100 mill pr Q fra Q1.

I så fall kan det se ut som om de har cash nok for i hvert fall ett år selv om ratene ikke skulle bedre seg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.