Offshore

5198
19.11.2018 kl 11:11 2157

Setter pris på at du holder deg til sak og er seriøs, ikke mange som klarer det her.
Har kikke på samme oppsett som deg etter Q3 rapporten, tallet du henviser til er jo etter «Depreciation and impairment«. Depreciation and impairment er litt under det som betales i avdrag i året så slik jeg leser dette vil de klare seg fint. De aller fleste er jo nå enige om at aktiviteten er økende, ikke store utslaget i ratene ennå men alt hjelper. Bare det at aktiviteten tar seg opp vil hjelpe DOF da de får en bedre utnyttelse av flåten . De er nå så nære et positivt resultat at alt kan vippe denne over på den positive resultatsiden.

Men skal si at jeg skjelden eller aldri har sett lignende utvikling i et selskap jeg har sett på som solid og best i sin klasse. Tror denne nedgangen nå er selvforsterkende da mange må selge mens det er få som tørr å hoppe på mens den er i fritt fall. At det et år etter emisjon skulle være 15-18% opp til emisjonskurs er rart når utviklingen har vært som den er. Syns egentlig ting har gått som forventet , aktiviteten har tatt seg opp men ikke nok til at ratene har kommet seg opp på levelige nivåer. DOF er i en særposisjon da kontrakter fra oljeoppturen delvis veier opp for de dårlige kontraktene som er nå. Dette gjør at selskapet overlever og blir en vinner slik jeg ser det.
Redigert 19.11.2018 kl 11:20

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.