IKT

Elektrikeren
19.11.2018 kl 20:30 10412

Ingen større endringer på topp 50 forrige uke, men legger ut det som er:

Svenska handelsbanken AB kjøpte 12 434 aksjer.
Verdadero AS kjøpte ytterligere 5 834
Daniel Bjørnstad kjøpte 4 000
Nordnet bank AB kjøpte 1 880
J.P.Morgan kjøpte 1 030
MSIP Equity kjøpte 753
Per Einar Ugelstad kjøpte 140

På selgersiden finner vi følgende:

Avanza bank AB solgte 2 589 aksjer
Nordnet livsforsikring AS solgte 2 257
Bernhard Næss solgte 545

Og nok en gang finner vi det største salget blant de utenfor topp 50, denne gang med et salg på 150 680 aksjer. Dette går fortsatt ikke opp med "totalen", så disse aksjene må vel "mellomlagres" et eller annet sted i en ufylt ordre eller noe.
Uansett, det som nå skjer, er at en hel mengde med små- og mellomstore aksjonærer raderes ut av aksjonærregisteret. Om dette er positivt er jeg noe usikker på. Hvis storparten av aksjene i selskapet plasseres på langsiktige hender vil vi kanskje bare oppleve at en allerede illikvid aksje blir enda mer illikvid.

Har endelig fått somlet meg til å lese igjennom innkallingen til ekstraordinær GF. Kan ikke si annet enn at jeg er uenig i dette forslaget slik det er lagt frem, selv om jeg har sett at flere her på strengen har bifalt forslaget. At styremedlemmene skal få økt godtgjørelsen med 20% for å kompensere for tvungen aksjekjøpsplikt finner jeg så absolutt ikke riktig. Det burde forlanges oppnådde resultater for at deres kompensasjon skal økes så betydelig som 20% tross alt er. Og jeg stiller også spørsmål ved kompetansen til enkelte av styremedlemmene. Stronpoint er på vei mot å slå igjennom rundt om i store deler av verden, og kanskje de bør slå litt på stortromma: Hent inn noen ordentlige kapasiteter, og betal heller disse skikkelig. Ser at noen av styremedlemmene er i riktig divisjon, men langt fra alle.
Redigert 19.11.2018 kl 20:31

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.