Industri

Hammers
06.11.2020 kl 23:54 6164

Dagens viktigste nyhet er selvsagt at miljøforkjemperen Joe Biden VIL overta taktpinnen fra klimafornekteren Donald!
Fyren som sørget for at USA trakk seg ut av Paris-avtalen, og han som fornektet Covid-19! Nå ser vi hvordan ståa har blitt i landet!

TENK hvis en slik person hadde ledet det norske samfunnet?
Nei, tør ikke tenke på det!

VOW rustet opp satsingen i USA i begynnelsen av august. Man ønsker nå å posisjonere seg i dette enorme markedet!
Dette er et land som BARE MÅ begynne å ta klimaet på alvor - som resten av verden.
Det kan man lett tenke seg den nye presidenten VIL gjøre! KLIMAFORKJEMPEREN Biden!

Jeg har sett halve filmen "Kiss the Ground" på Netflix! Resten tar jeg ila helga. Like greit å la inntrykkene få synke litt før fortsettelsen.
Utrolig mye jeg ikke var klar over - og jeg føler at jeg er relativt godt opplyst innen ulike saker som interesserer meg. Bør sees av ALLE!

Her får man saklig sett sammenhengen mellom det jordbruket som i dag drives - og karbonets "livssyklus" i denne viktige prosessen!
Hvordan jordsmonnet stadig utarmes med dagens jordbruk - og hvordan stadig større mengder med giftstoffer må til for å opprettholde driften.

Den hittil MEST oppsiktsvekkende påstanden er at det anslås at USA's jordbruk KUN har ca 60 årsavlinger igjen før landjorda er utarmet - og DØD! Kanskje er det 50 - kanskje 70? Uansett tikker minuttviseren i en farlig fart - og om en times tid er det STORE problemer for klodens matproduksjon. I så fall dårlig nytt for dagens ungdom. Også dårlig nytt for Yara, men det på LANG sikt!

Trolig ikke stort bedre i andre tilsvarende jordbruksland - for alle driver i all hovedsak på samme måte.
Man pløyer, utarmer og man slipper karbon ut av jordsmonnet. Naturlig karbon som senere erstattes med kunstgjødsel for å få til vekst.

Naturlige alternativene finnes for å endre dette. Man BARE MÅ begynne å bruke disse før alt er dødt!
Karbonet bindes f.eks i biokull som skapes via pyrolyse. Det pløyes ned i bakken og det erstatter kunstgjødsel på en naturlig måte!

Dette fører i ettertid til NY sterk plantevekst - som binder nytt karbon fra luften rundt oss.
En syklus som fører til at tidligere tiders utslipp blir gradvis redusert. Man skaper et naturlig og vekstframkallende KARBONFANGSTSLUK!

Da utrolig å høre en Statsminister i Norge som ønsker å fange karbonet på annen (kunstig og uprøvd) måte.
Sende det inn i et hull i fjellet for å skjule det. Som å feie støvet under golvteppet - HVIS man får til prosessen! Stoltenberg gjorde det ikke!
Alt liv er avhengig av karbon - inkl mennesker. Karbonet må utnyttes og kontrolleres. Ikke feies under teppet!

Håper at Senterpartiets leder, Trygve Slagsvold Vedum, har andre tanker enn bymennesket Erna Solberg!
Han er selv bonde - og han vet hva dette dreier seg om! Det gjør neppe Erna!

Nok om det! Jeg konkluderer; Filmen bør sees av alle interesserte! Tankevekkende!

Teknisk går VOW utmerket, selv om volumet har vært svakt og at noen stadig prøver å dytte kursen ned på små volum.
Når volumet kommer gjør kursen det samme.

De siste dagene har jeg tegnet 4 ulike charts. Alle er like oppmuntrende.
Jeg tenker at jeg legger det MEST spennende ut ila søndag. Det er det langsiktige. Det som viser utviklingen fra bunnen på kr 12 i mars!

Hilsen Hammers
Redigert 07.11.2020 kl 18:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.