Olje

JUICEitUP
22.11.2018 kl 13:08 3910

Helt enig med alle som er overrasket over det dramatiske kursfallet. For PEN sin del snakker vi ikke lenger om korreksjon, men blodrøtt krakk. Har snart mistet 50% av selskapsverdien fra toppen. Slikt opplevet man i hovedsak kun når verden som helhet går inn i dyp depresjon, ref. 2008.

Naturligvis spiller oljepris inn, men vi snakket ikke om priser på 30 og 40 tallet. Vi er på 60 pluss. Samtidig vet vi at vi sitter på felt hvor prod kost er på langt undet 50 dollar samtidig som borekpstnadene for nye brønner er lav. På toppen har man fikset finansiering for å delta i omfattende lete og bore programmer.

Hvor trykker skoen. Jeg tror absolutt shorten spiller inn, men her nede tror jeg dessverre at vi også er utsatt for betydelig tvangssalg. Det finnes ingen annen logisk forklaring på krakker.

Jeg mener at med dagens kurs burde vi faktisk bruke en MUSD på tilbakekjøp av aksjer. Det ville gitt et solid signal samtidig som jeg på sikt tror det ville vært en meget god investering.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.