Grønne aksjer

solid1
12.11.2020 kl 12:33 12669

Dere har flere gode poenger, men en av styrkene til Sbx mener jeg er at vi har mange aksjonærer. Det er klart at en storaksjonær vil (kortsiktig) ha stor innvirkning på kurs.

Imidlertid er det ofte slik at man fokuserer mer på den store aksjonær enn på selskapet, og om den store velger å trekke seg ut, kan man havne i katastrofe.

En stor aksjonær vil nok kunne «kontrollere og styre» ledelsen, men tross noen tidligere feiltrinn, så tror jeg ledelsen i dag er fullt kapabel med å ivareta alle aksjonærer.
Både ledelse og støttespillere kan nok øke sin anseelse og sitt omdømme betraktelig over de kommende måneder, med den ene genistreken etter den andre.

Vi har det siste halvår mistet omlag 200 aksjonærer, men er likevel over 5800. Og, ikke minst, topp 20 har øket hele tiden.
Som alternativ til den ene «rike onkelen» ønsker jeg heller de 200 aksjonærer tilbake, og gjerne 2000 nye.
Vi stiger jo sakte men sikkert mot nyttår😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:42

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.