Handel

Mora di
12.11.2020 kl 23:09 6287

Først av alt så har jeg hatt en fin reise fra mitt første kjøp i våres på rett over 4 kr, og jeg sitter fortsatt, men dog bare med en mer symbolsk post etter å ha solgt meg ned etter Q3-tallene.

Mange av postene her går litt på repeat. Ja, det koker i XXL, og de fleste er enige om det. Men det er ikke dermed snakk om at verdien er 30kr pluss.

Jeg var selv meget skuffet over omsetningen i Q3, og solgte meg gradevis ned ut fra denne enkle regneøvelsen:

1,21 earnings per share i de siste 2 ekstraordinære coronna-kvartalene. Antar de to neste kvartalene også blir meget gode. Da får jeg grovt regnet og (og avrundet) 2 kr i earnings per share i et svært ekstraordinært coronna-år. Tar man 2 og ganger emd 10 år får man 20 kr i verdi per aksje. Er man litt mer offansiv kan man gange med 12 år da og få 24 kr i verdi per aksje. Så verdien ligger i leia 20-24 kr.
MEN, det er jo ikke slik at de neste 10-12 årene er coronna-år, og således er det feil å gange opp med en årlig earnings per share på 2. MEN, jeg tror det ikke er så feil like vel da XXL vil ta markedsandeler, få orden på skuta, strømlinjeforme driften, beste CEO i retail, tilbake med utbytter, få på plass Finland og Østeriket mm.
Det er uansett usikkerhet om hva som skjer etter corona; vil Ola-Normann sette seg på første fly til Spania og aldri mer ses i marka? Amazon? Milde vintere?

Men jeg er lydhør for at resonementet mitt er feil!
Redigert 21.01.2021 kl 06:57

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.