Grønne aksjer

Hammers
13.11.2020 kl 10:25 2986

Når man velger å legge sin Q-presentasjon til en fredag den 13. bør utfallet være gitt LENGE før tallene kommer på bordet!
Selvsagt ble det også slik. Tallene er EN ting, men det man kan lese i rapporten er noe annet.

Siden jeg ikke har noen egeninteresse i selskapet har jeg bare skummet gjennom noen sider + et par tråder her inne.
Det man kan slå fast er;

SKIVE står fortsatt på bar bakke (bokstavlig talt). Det som ved forrige Q var "like før" beskrives nå slik;
" As the plant in Skive consist of four identical, parallel lines, the most important milestone is to get ONE line up to full capacity".
ALTSÅ; Man har i prinsippet ikke kommet noe videre etter q2. Man håper etter hvert å nå denne "milestone'en".

MER SKREMMENDE opplysninger kan leses litt lengre ned;
"Secondly Quantafuel has over the last year identified and prequalified A NEW, more compact pyrolysis reactor compared to those currently in use in Skive. We aim to have a pilot using this reactor, with a daily capacity of 10 tons, in operation during Q1 2021".

ALTSÅ; Man har erkjent at deres billige pyrolyseanlegg ikke holder mål og peiler seg nå inn på noe bedre.
Også dette nye anlegget må testes ut, mens pengene fortsetter å renne ut - UTEN inntekter!

Siden jeg ikke er noen utpreget "regnskapsmann" viser jeg til skribentene AlfaQ/Hatitchi.
https://finansavisen.no/forum/thread/119018/view/2667305

Det skrives om et konvertibelt lån fra BASF der deres inngang er på kr 35. Halvparten av det småaksjonærene bidro med.
I samme åndedrag nevnes ordet "Dødsspirallån"! Når jeg hører dette tenker jeg STRAKS på Element.

De hadde et tilsvarende lån og kursen ble gruset etter hvert som nye "trancher" ble utløst og eksisterende aksjonærer ble utvannet. Jeg vet ikke om det kan sammenlignes, men hele caset høres farevarslende ut.

- Ingen drift og pengene fosser ut.
- Bytte av pyrolysekomponenter = delvis ombygging av fabrikken
- Ny innkjøring av nytt utstyr med ny ventetid.
- Dødsspirallån.
- Nei, ikke rart at man valgte fredag den 13!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 08:14

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.