Handel

JonasKr
14.11.2020 kl 21:03 5657

Vanskelig å si.

På den negative side vil selskapet aldri oppnå samme Q2 og Q3 som de gjorde i 2020 igjen, men det er nok beregnet inn i prisingen. Q4 er jeg litt usikker på, men dess flere corona-restriksjoner, dess bedre for selskapet. Så har man jo trusselen fra Amazon og nettsalgets dødelige effekt på retail generelt.

På den positive siden har nok Ribe gjort selskapet til en pluss-bedrift i uoverskuelig fremtid. Ny nedstenging er bra for XXL, og blir det snø i Oslo blir Q4 og Q1 2021 fantastisk. Jeg tror også retail vil fortsette å gjøre nødvendige tllpasninger i nettsalg-tiden, som å ha egne varer (ala Helsport Nordmarka), som ikke andre fører. Det gjør at nye nettsalgs-sider ikke konsekvent kan trashe markedet ved å selge med minus for å få markedsandeler.

Alt i alt synes jeg det er vanskelig å vite hva et evt kursmål skulle være.
Redigert 21.01.2021 kl 06:57

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.