Farma

JosefK
AZT 15.11.2020 kl 17:26 27803

Tanken har begynt å slå rot helt siden redeye presentasjonen. For det formelig oser av guts fra Jethro.

Og hva skal så til for å vurderes på linje med Nel, Aker, SUBC, afgruppen, mm?

I korte ordelag: salg.

Og som så ofte før, handler det om SAN (salt active nuclease). Produksjonskapasiteten for dette flaggskip produktet økes i disse dager med en faktor på 100.

I retrospekt omsatte produktet for ~10 mill i 2019 og ligger godt an til ~40 mill i 2020.

Det er dermed fristende å ekstrapolere:

2021: 160 mill
2022: 640 mill
2023: >1000 mill

Det er ikke kapasiteten det skal stå på. Det er hvor mye markedet er klar til å absorbere. Og det kan jo drøye. Men at det drøyer veldig lenge har jeg liten tro på. Et lite Google søk på «viral vector» avslører massiv etablering av produksjonskapasitet, forskning og m&a aktivitet relatert til teknologi der det er naturlig å bruke SAN. Jeg har sett tallknuserne operere med >30% årlig vekst for dette markedet.

Med økt omsetning kommer det også økt ebitda margin. Det er det jeg liker aller mest med selskapet. Utgiftene består for det meste av lønnsutgifter som ikke vil øke like fort.

Jeg ser derfor ikke bort fra en CAP på >20 mrd. når det virkelig blir volumsalg.

Et par korte fakta om SAN og bruken av det:

1. SAN brukes for å rense bort cellekultur fra virus som brukes som vektor i levering av biologiske legemidler.
2. ArcticZymes har per i dag 100 kunder som driver med utvikling av slike legemidler. Den mest kjente er ReiThera og deres covid-19 vaksine.
3. Alle er i pre-klinisk eller i et stadie av kliniske studier. Ved suksess, vil SAN inngå i produksjonen av legemiddelet hele dets levetid. Det er dermed nesten garanterte framtidige inntekter for hvert legemiddel som lykkes i kommersialisering.
4. Flere store selskap har vært og inspisert og godkjent produksjonen av SAN. Som en kritisk komponent ville de aldri våget å gamble på kvaliteten.

Og glem nå ikke at jeg utelukkende fokuserer på SAN her. ArcticZymes leverer også andre produkter, hovedsaklig til diagnostikk, forskning og beta glukaner. Men går det slik det har gjort til nå så kommer SAN til å overskygge disse andre produktene.

Er dette for godt til å være SANt? Am i going inSANe?

You be the judge.

Referanser:

https://www.redeye.se/video/event-presentation/798020/arcticzymes-ceo-jethro-holter-presents-at-redeye-rd-tools-seminar-november-10?utm_source=avanza&utm_medium=RSS

https://arcticzymes.com/wp-content/uploads/2020/10/Q3-2020-REPORT-FINAL.pdf

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.