Farma

bj111
15.11.2020 kl 18:53 10903

Om du sitter å seriøst har kursmål på 500 kr så er jeg redd du er i ferd med å gå inSANe. Jeg både ser og skjønner beregningene dine men blir for min del bare en ren matematisk teori som jeg ikke forholder meg til at skal komme til å skje innen det tidsperspektivet du angir. Gjør du om til 10 år så er det kanskje mulig.

Dersom markedet er så eksplosivt og AZT ligger an til den veksten du skisserer og det i tillegg er kjent for andre aktører, noe en bør kunne forutsette, så er det svært merkelig at det ikke ligger bud på bordet hos AZT. Det tror jeg heller ikke at det gjør men jeg ser på det som langt mer sannsynlig med bud enn at AZT skal leverer resultater på mellom 800 mill og 1 milliard pr år. Når størrelsen på inntjeningen blir så høy vil PE falle ned og typisk legge seg på 20 til 25 gitt at ikke vekst stopper helt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:21

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.