Industri

Turboneger
16.11.2020 kl 20:57 1363

Til teknisk analyse først:

Aksjen ser ikke svak ut teknisk, men har møtt motstand på 5 kr og 6 kr. Deretter på 5 kr på vei ned. I ferd med å danne seg en skulder-hode-skulder-formasjon i aksjen. Rent teknisk kan dette gå mange veier. Følge langsiktig trend oppover, reagere på bruddet fra 6 kr nedover, eller flate ut rundt dette nivået.

Til realitetene:

Det er mange ting som vil skje neste 6 måneder for selskapet. Voldgiftssaken skal avgjøres. Her kjenner ingen utfallet. Utfsallsrommet er 0-240 millioner kroner med tillegg av advokatkostnader. I verste fall kan selskapets børsverdi halveres.

På den positive siden er stor ordreinngang for inneværende år i Syncrolift. Det gjenstår å se om selskapet kan få materialisert disse kontraktene i (veldig) positiv bunnlinje. Dette vil i såfall være svært positivt, men ingen ting ved halvårstallene tyder på at dette vil være mer enn EBIT 20% for Syncrolift. Husk at alle administrasjonskostnadene for morselskapet spiser av dette, slik at nettoen blir langt lavere.

Mulig joker:

Verdiene av Starfish og Intellilift er svært uklare. Foreløpig er disse verdiene i mitt hode 0-50 mkr samlet sett. Her kan muligens fremtiden gi et annet bilde, men det krever i såfall nye realiteter fra selskapet og dets IR-funksjon.

Konklusjon:

Nekkar er et spennende selskap. Jeg er usikker på om verdiene i selskapet i dag bør verdsettes til mer enn 4 kroner pr aksje. Mye kan skje på både oppside og nedside. Jeg mener aksjen er et godt kjøp på 3 kroner, men kan godt være et godt kjøp på 5-6 kroner dersom selskapet vinner rettssaken og forbedrer IR-funksjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:02

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.