Eiendom

kator
17.11.2020 kl 12:44 8381

Har tro på Ensjø/Helsfyr og Malerhaugveien. Sentralt - og området er i transformasjon til boligområde - ligger litt høyt og "fritt" + Fyrstikktorget er en kvalitet - hyggelig og står i tillegg foran en utbygging.....I området på skrå bak Fyrstikktorget - i mot Grenseveien er det et stort prosjekt hvor de gamle byggene skal rives og erstattes med rundt 400 leiligheter...

Har sett litt på Malerhaugveien 25 og 4-roms...M2- prisen synes jeg ser fin ut - fra 80.000 pr. m2 for nytt der er "billig" idag. Litt for høye felleskostnader rundt 3.500 i måneden.

Mange av leilighetene synes å få veldig mye innsyn - fra veldig mange ?? Ikke så mye å si for utleie - men man tenker vel alltid også verdiutvikling ?

Min erfaring med utleie av 4-roms - som jeg har 2 av - er at det er veldig greit om "kvalitetene" på soverommene er relativt like. Med det mener jeg ikke nødvendigvis akkurat like store - men i en av mine er feks 1 soverom på 12 m2 uten "spesielle kvaliteter" - 1 soverom på 9 m2 som har egen veranda og 1 annet soverom på 10 m2 har en stor bod/walking closet...

I dette prosjektet synes jeg det ser ut som om at i det 3. soverommet er veldig lite ? - (er det over 6 m2 ?) - mens 1 stort soverom har bad og 1 er helt middels stort. For feks 3 venninner blir det litt stor forskjell på kvalitetene....kun en observasjon - for hva det måtte være verdt.

Jeg har over litt tid vurdert å bytte ut min minste leilighet - en 3-roms - med en 4-roms. 3-romsen er 7 år gammel nå. Men den gir meg 16.000 i måneden med 1.900 i felleskostnader....så den "står seg" ganske godt egentlig...Og markedsleien idag er nok 17-17.500...En ny 4-roms på Ensjø får du kanskje 20-21.000 for / 3.500 felleskostnader...

Er litt på leting i dette området selv - er spent på prosjektet som jeg nevner - som jeg tror kommer for salg i 2021. Men innen da vil prisene ganske sikkert være dyrere. Så jeg har egentlig ikke noe svar....bare noen tanker...

Ikke ment som innlegg i noen generell diskusjon dette - kun forsøk på noen innspill til deg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.