Fiskeri og oppdrett

Fluefiskeren
25.11.2018 kl 12:30 4497

Det er forsåvidt riktig, men det kommer på hvor gammel fisken er. F.eks. er det stor forskjell på store, gamle kveiter og unge individer. Miljøgiftene hoper seg opp i kroppen med årene som for vi mennesker. Og at det er mindre miljøgifter i laks nå enn før grunnet foret til fisken. Riktignok kreves enorme områdninger til dyrking av soya, men det er kankje enda værre å bruke marine organismer fordi man soper havet svart.

Det er imidlertid et problem, og det er selsagt at laksen inneholder mindre og mindre sunn omega-3, og at den ihvertfall etter min mening ikke smaker så godt lengre. Jeg tror rett og slett det er fornuftig for en del menneskef å redusere på inntaket av fet fisk som laks , makrell og kveite. Det er riktig at de to siste er verre enn laksen, men de aller fleste spiser mye mer laks. Det er fryktelig å tenke på at det ikke hadde vært noe problem hvis man ikke brukte havet som søppelkasse.

For min egen del vil jeg redusere lakseinntaket og spise mer hvitfisk istedet.
Redigert 25.11.2018 kl 12:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.