IKT og Tech

Skytta
21.11.2020 kl 12:03 7627

Hola, og god lørdag,

Jeg liker Xplora som selskap og jeg liker produktet (smartklokka), og det er kult att noen tør satse og lykkes med det.

På "papiret" og i salgsannonsen synes jeg som far produktet er genialt, mens min erfaring fra "brukernivå perspektiv" er noe mer på det jevne.

Nevner kort:
Ganske lav batteritid, barn glemmer fort å lade. (Jeg kjenner ikke til batteritid på modell 4)
Ladekontakt på klokka var ganske svak/dårlig. Håper det er fiksa på 4'ern
Barn under 5 år har lite behov for å gå runde med gps.
Barn under 6/7 år kan sjeldent klokka..
Barn over 7 år ønsker ikke gå med smartklokke, de ønsker seg mobil.
Litt kronglete å benytte hvis du ønsker frittstående abonnement.
I dagens samfunn passer vi allerede på barna våre ifra morgen til kveld, og behovet for å til en hver tid sjekke deres posisjon via gps er kanskje ikke er tilstede for majoriteten av Norges foreldre med barn i nevnte målgruppe.

Klokka ble en fin men ganske kortvarig suksess hjemme hos oss, den funket best når ungen en sjelden gang gikk hjem fra skolen alene, eller når vi skulle si ifra om middagen og hun besøkte venner. Klokka var dog lett omsettelig på finn.no og jeg kan absolutt anbefale den til andre 😊.

Verdt å nevnte: Jeg bor utenfor Oslo-gryta, og kan veldig enkelt forstå de med større behov for en slik klokke som bor i storbyer.

Spent på å lære om Xplora har andre produkter under utvikling?, noe som kan være en viktig ingrediens for å lykkes enda bedre i dagens/fremtidens marked og i dette segmentet. Jeg er klar for å ta en liten aksjepost, hvis så skjer... 😊

Redigert 21.01.2021 kl 08:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.