IKT

27.11.2018 kl 09:47 3119

bernes: skjønner deg godt og må jo si at jeg er utålmodig selv. Cash flowen øker jo i Strong, de viser vekst og med muligheter for sterk vekst. Aksjekursen går motsatt vei av resultatene. Det 30 mill kostnadskuttet som kommer neste år er jo nok til, tar det i hode, nær 70 øre aksjen i cash flow. Dette kommer på toppen av det som genereres ellers. Holmen har kjøpt aksjer for en betydelig sum og er nå stuck, kommer ikke ut om de vil. Hvorfor tror du såpass oppegående folk kjøper seg stuck i et selskap? Vil du ikke tro de er overbevist om et eller annet?.. Jeg kan love deg de har regnet og undersøkt. Så er aksjen vår trøtt av å bli mørbanket av uendelig strøm av salg på best. Spørsmålet er: vil du kjøpe eller selge en aksje som har falt 50% samtidig som i mye av nedgangen har vist vekst og guider positivt? Fremtiden ser bedre ut nå, enn da den gjorde på kurs 12 for eksempel.

Selv om jeg har sagt det en stund nå, så tror jeg det verste nedsalget er over. En kis med rundt 1,7 millioner aksjer har lettet seg på kort tid og dratt med seg en hel haug av medaksjonærer, flest utenfor topp 50. Eller rettere sagt: nær ikke noe salg på topp 50.
Redigert 27.11.2018 kl 09:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.