Industri

Hammers
24.11.2020 kl 20:40 4601

I DAG STOR NYHET fra Badin - Ref dagens konferanse i regi Fearnley!

Generelt en svak børsdag for VOW på en veldig grønn børs. For meg uvisst hva som presset ned kursen.
Akkurat som om en eller annen absolutt ville ut. Treg handel var det - og liten kjøpsinteresse.
Kl 15,30 hadde Henrik Badin sitt innlegg om VOW.

En offensiv Badin! Jeg lurte straks; hadde han vært i Indonesia (plast til elektrisitet) eller i Spania og besøkt Repsol de siste dagene?
Ikke vet jeg, men solbrun virket han - trolig fra opphold i varmere strøk!

Innlegget var a la det han holdt under Investordagene i regi Finansavisen.
Etter hvert begynte Badin å vugge faretruende fra side til side mens han pratet. Sto han på et skipsdekk i liten kuling?

Noe forstyrrende kunne jeg føle at det var - og etter hvert vugget jeg med for å døyve den tiltagende sjøsjuken!
PLUTSELIG fikk jeg annet å tenke på, for hva var det han SA - og deretter gjentok?
Vi vurderer DEMERGER av enkelte deler av selskapet? Noe i den retningen.
For de som ikke er så stiv i engelsk sa han det samme som jeg nevnte i et innlegg på en åpen tråd søndag kl 21.26.

"Hvis f.eks steriliseringssegmentet etter hvert tar av hadde det vært hyggelig hvis VOW vurderte en spin off" - sa jeg!
Skille ut deler av selskapet og da trolig børsnotere det. Ja, for man skiller ikke ut og har det liggende i en skuff.
Aksjonærene eier VOW - og skilles en eller flere deler ut får man like stor forholdsmessig eierskap i de nye delene.

Dette minner meg i så fall om "gamle dagers" Tandberg.
Gamle Tandberg ble splittet i 3 deler - og gamle aksjonærer fikk sin rettmessige del i alle 3.
Etter KORT tid hadde de 3 deler (Tandberg Data, Tandberg Storage og Tandberg?) like høy verdi som gamle Tandberg hadde samlet.
Man hadde fått fram verdiene og aksjonærene hadde sett verdiene 3 doble seg på svært kort tid (husker ikke alle detaljene).

Jeg regner med at sceansen etter hvert legges ut på VOW's hjemmeside.
Da må jeg ta en ny titt for å se hva som EGENTLIG ble sagt (jeg var litt for opptatt m/gynging - og slikt da nyheten plutselig kom).

DEMERGER ble også nevnt i ettertid. På meg virket det som om dette var et hett tema i VOW.
I så fall svært spennende - uten at markedet reagerte på dette i de minuttene som fortsatt gjensto av børsdagen.

Hilsen Hammers

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.