Shipping

Muggost
25.11.2020 kl 10:31 1905

Da er Q3 omsider et tilbakelagt kapittel. En noe smertefull rapport for foregående kvartal, men med lysere utsikter fremover og fortsatt knallsterke rater for Q4 og Q1. Oppdatert TA her: https://www.tradingview.com/x/PtFe8zph/

Den opprinnelige TA'en traff ganske godt på motstand 36,1. Dette er en motstand jeg tenker vil kreve litt å bryte gjennom. RSI indikerer at Avance nå er overkjøpt, men dette kan endres dersom det oppadgående momentet er sterkt, noe som ikke er helt usannsynlig tatt den vedvarende høye short posisjonen på over 2% (Voleon og GSA har virkelig ødelagt for hverandre de siste tre ukene).

Desverre røk undertegnede ut på stop loss 34,5 og 33,8 i morgentimenes nedsalg. Litt irriterende, men jeg kom fra kurser mellom 19 og 23 så det er alikevel en helt ok gevinst. Og husk: EN BLIR ALDRI FATTIG AV Å SIKRE GEVINST! Med dagens salg har jeg klart å snu februar-tapet til netto gevinst. Det smaker helt ok med tanke på det noe spesielle halvåret som har gått.

Veien fremover: Klarer vi å bryte motstanden som nå ligger på 36,5 er det svak motstand ved 38,5 og kraftig motstand ved 40,5. Støtten befinner seg ved 26,2. Jeg satser på at shorterne ikke gir seg og at vi i løpet av tiden frem mot Q4 vil få en ny korreksjon som vil gi gode kjøpsmuligheter igjen. Jeg kommer ikke til å kjøpe tilbake på høyere kurser enn jeg har solgt i dag (brent meg på det tidligere ja) så jeg får heller finne noe annet å trade på hvis det viser seg at jeg tar feil :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:37

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.