Offshore

Invest-cowboy
26.11.2020 kl 14:50 1531

Snakker mye med alminnelige folk om aksjer, for å forstå hvordan den generelle mann i gata tenker. Det jeg har lært er att 80-90% er amatører som aldri har sett ett tall før. Den generelle mannen i gata kjøper aksjer han har hørt om uten å se på kontantstrøm, emisjoner, gjeld, eierskap i selskapet osv. Forteller mye om hvor lista ligger når tilsynelatende oppegående folk jeg snakker med kjøper Norwegian i fullt alvor og tror den skal til 300kr når flytrafikken er tilbake. Markedet er oversvømt med feige, kortsiktige investorer som ikke tåler å se inveseringen sin gå ned med en krone eller to. Nol er ingen folkeaksje, den er lite omsatt og går under radaren. Få har hørt om aksjen. Jeg har tro på selskapet og resten av aksjonærene som kjøper denne under 10’ern. Jeg tror att de fleste som kjøper Nol nå, er blandt de resternde 10-20% av aksjespekulanter som er i stand til å tenke selv og ikke bare springer etter resten. For meg er en lite omsatt aksje en attraktiv aksje. For når det fundamentale som alltid vinner blir synlig og omsetningen øker, vil den generelle mann i gata også ha sine aksjer. Men til slutt vil vi som evnet å tenke selv og hadde baller å satse sitte igjen som vinnerne. Vil definere meg selv som en amatør med 2 i matematikk, men har tjent noen gode slanter fordi jeg evner å tenke fornuftig i stormen. Man blir aldri rik i lengen av å handle som alle andre, man må handle før alle andre. Er forøvrig førnøyd ettersom jeg i pandemien har nesten truffet bunn i Nol, Axactor, Hafnia og Ocean Yield. Og nei, jeg selger ikke en eneste aksje for noen få kroner i gevinst. Får gjenta Sissener: «kontantstrøm lyver aldri».
Redigert 21.01.2021 kl 08:03

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.