Offshore

rosgun
26.11.2020 kl 19:44 2803

Hvis du ikke har lest noen av innleggene mine kan du for sikkerhetsskyld se denne linken om hvilke doninger de tilbyr: https://www.prosafe.com/fleet/vessels/

..og så kan du trykke på denne linken for å sjekke kapasitetsutnyttelsen::https://www.prosafe.com/fleet/contract-status/

Der ser du at 2021 er 50% fylt, og er gått igang med å fylle opp 2022-2025.......

Er det noe mer du lurer på ?

Safe Boreas
Safe Zephyrus
Safe Eurus
Safe Notos
Safe Concordia
Regalia
Safe Caledonia
Safe Scandinavia – TSV
Safe Nova & Safe Vega

1)Safe Boreas ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2015, er fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to atrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Boreas har et stort dekkområde på mer enn 1000 m² og to kraner på 50 tonn, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

29. mai 2015 ble Safe Boreas innvilget en bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (PSA). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS) som støtter Lundin Petroleum under tilkoblings- og igangkjøringsaktiviteter ved Edvard Grieg-anlegget.

2)Safe Zephyrus, søsterskip til Safe Boreas, ble bygget på Jurong Shipyard, Singapore, i GVA 3000E-design og er utstyrt med et DP3-system og 12-punkts wire fortøyningsarrangement som gir maksimal kostnadseffektivitet og fleksibilitet.

Levert i 2016 ble fartøyet bygget for å overholde strenge norske og britiske forskrifter. Innkvarteringsblokken inneholder to glassatrium som gir naturlig lys til de sentrale hyttene, messerommet og rekreasjonsområdene.

Safe Zephyrus har et stort åpent dekkområde på mer enn 1000 m² og to 50 tonns kraner, og gir utmerket vedlikeholds- og konstruksjonsstøttefunksjoner.

19. juli 2016 ble Safe Zephyrus innvilget bekreftelse på samsvar (AoC) fra Petroleumstilsynet (Ptil). Dette tillot fartøyet å utføre jomfrukontrakten på norsk kontinentalsokkel (NCS), og støtte Aker BP (Det Norske) under ferdigstillelse og oppstart av Ivar Aasen-utviklingen.

3) The Safe Eurus er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i mai 2019 og er søsterskipet til Safe Notos.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Med et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner gir Safe Eurus utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I mai 2019 ble Safe Eurus kontraktsfestet av Petrobras for en periode på tre år på grunn av påbegynnelse i 4. kvartal 2019, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil.


4)Safe Notos er et forbedret GustoMSC Ocean 500 design halvt nedsenkbart overnattingsfartøy levert fra COSCO (Qidong) Offshore Co. Ltd. i februar 2016.

Med 500 senger, et DP3-stasjonsholdingssystem med programvare som er installert som følger, og som gjør det mulig å koble til andre flytende installasjoner, og et 10-punkts fortøyningsanlegg er fartøyet designet for å gi maksimal fleksibilitet og kostnadseffektivitet under verdensomspennende operasjoner i de tøffeste offshore-miljøene.

Safe Notos har et åpent dekkområde på ca. 1500 m², 50 tonn og 300 tonn Liebherr elektrohydrauliske kraner, og gir utmerket vedlikehold, konstruksjonsstøtte og tunge løft.

I august 2015 ble Safe Notos tildelt en kontrakt på tre år og 222 dager med Petrobras, fra første kvartal 2017, for sikkerhets- og vedlikeholdsstøtteoperasjoner utenfor Brasil. I løpet av denne kontrakten har fartøyet lykkes med gangbro koblet til anker-fortøyde halvt nedsenkbare, spredte fortøyde FPSO-er og tårnfortøyde FPSO-er.

5)Fartøyet ble bygget på Keppel FELS-verftet i Singapore og levert i mars 2005 før det ble fullført en oppgradering i juli 2015.

Safe Concordias fleksible design gir romslige verksted- og tildekkede lagringsområder, opp til 1300 m² legging og dekksareal, og rikelig med arbeidsstasjoner og klientkontorer. Disse områdene kan endres for å møte klient- og prosjektspesifikke krav.

I løpet av 2011 opererte Safe Concordia for Petrobras i det brasilianske Campos-bassenget og hevdet en milepæl i bransjen da det var den første dynamisk posisjonerte ASV noensinne som opererte landgang som var koblet til et tårnfestet FPSO.

6)Regalia ble bygget i 1985 i GVA Sweden for en forbedret GVA-design. Regalia gjennomgikk en større 20-årig levetid, oppussing og ombygging i 2009, senere samme år, slik at fartøyet kunne være det første dynamisk posi
Redigert 21.01.2021 kl 08:41

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.