Farma

Yngling ØH
29.11.2020 kl 12:58 12236

Selskapet ga beskjed i en presentasjon at det er gjort noen små endringer i protokollen/studiedesignet i UK. Jeg antar de mente dette var viktigere, enn at de skulle starte tidlig. Min irritasjon handler ikke om dette, men at ACCORD oppstart tar så lang tid. Jeg tenker også at alle som har fulgt med en stund nå ser at valget om å starte opp i SA og India var framsynt av ledelsen og styret i BGBIO. I de to landene er det fin progresjon. Selskapet må jo ha valgt å starte opp i SA og India fordi de så at fremdrift i NHS/ACCORD2 ikke fungerte som det skulle. Det var en hedge de traff godt med. Ros til ledelsen for den!

Og jeg er enig med dere i at det er mye viktigere at kreftdata som vi venter på viser solid effekt, enn fremdrift i ACCORD2.

Hele idéen med ACCORD2 var jo at man skulle akselerere forskningen raskere over i godkjent medisin, enn det man kunne forvente at selskapene selv skulle klare. I stedet viser de seg å være noen somlekopper. Studien burde heller aldri blitt stengt ned i UK. Det var en talentløs beslutning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.