Shipping

Drowsy
01.12.2020 kl 10:58 4023

Ikke helt riktig - hadde 14, solgte to, men en av dem med leaseback på CBE 21,5K. I Q4 vil riktignok ett av skipene være mye off-hire så da blir det 12 i full aktivitet i dette kvartalet. Så er det ca. 30K fixed rate for i underkant av 30 prosent av flåten i 2021, mens det i Q4 er fixed rate på 31K for ca 30 prosent av flåten såvidt jeg husker.

Q4 blir det god inntjenting på - husker ikke i farten, men skal sjekke opp. Et sted mellom 2,5 og 4 kr tror jeg, mens Q1 kommer til å bli massivt...

Vi kan snakke teknisk som noen her gjør, vi kan hause med altfor enkel beregning, men rent fundamentalt blir Avance en pengemaskin som Hansson ville kalt det i Q4 og Q1. Sånn er det bare. Så kan man ha strategier på å treffe bunner med inngang og topper med short eller ha et litt roligere liv og ta imot utbytte i gode tider og akkumulere i dårlige. Denne aksjen faller definitivt ikke til lavere kurser før noe ekstremt skjer i verden eller før i mars/april 2021.

Når det er sagt er det lite som tilsier at det kommer til å skje. Det blir massiv drydocking på LPG-flåten i 2021 og Avance er nesten helt ferdig med den prosessen. Endelig kan de nyte godt av ratene, selv om de helt sikkert nå angrer på at de «hedget» seg med ca 1/4 av flåten med inntjening på ca 9K pr dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:20

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.