Olje og energi

Hafleikr
05.12.2020 kl 18:46 5163

Hmm kan være tallene mine er helt off her. DNO rapporterer om løftekostnad, den er veldig lav - finner du lett ved å se siste Q rapporten deres.
Jeg prøvde å regne litt på B/E i Q1 mener jeg? Da kom jeg frem til følgende:
Nordsjøen: 39,23 USD fatet
KRG: 13,7 USD fatet

Problemet her er jo at oljen de selger fra Kurdistan er ikke i nærheten av brent spot - De har deals og den går mye lavere. Dog penger, det tjenere de - Mange ser på Kurdistan regionen som en usikkerhet for selskapet, det er det på en måte også - dette føler jeg er tungt priset inn allerede. Opp mot mulighetene i regionen og hvordan Irak utvikles - er det ikke priset inn et øre av optimisme.

Oljen forsvinner ikke med det første, tenk bare hvor det er befolkningsvekst -> Ikke i vesten hvor covid og EL-biler herjer for tiden. Enkelte fattige utviklingsland har lavere dødelighet av covid enn europa, enkelt fordi befolkningen er yngre og de har ikke mulighet for EL i nærmeste fremtid, infrastrukturen er ikke der. Det er bare å legge neste reise til et litt mer eksotisk land enn Spania og Italia, så ser man at byer vil brenne opp om de skulle kjørt EL.

- eier av DNO, har det som en hedge mot sol/EL/hydrogen som jeg også eier.
Redigert 21.01.2021 kl 04:03

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.