Olje og energi

Marketwatch
AKER 06.12.2020 kl 11:27 6560

Selskapet er investert i et bredt spekter: oljeutvinning og service, shipping, bio, offshore wind, karbonfangst, teknologi, etc.
Det å eie Aker aksjen betyr m.a.o. at man er investert i en bred energiportefølge på OSE. Energisektoren ser ut til å
bli den viktigste sektoren i økonomien de kommende tiår. Nye energiformer skal introduseres samtidig som fossilt
brensel skal fases ut. En skal ikke se bort ifra at vi får en "indian summer" for oljeindustrien, med svært god lønnsomhet,
særlig for utvinningsdelen. Aker sitter også på verdensledende teknologi som de nå gradvis kan overføre til utviklingen
av fornybar energi og energibærere. Aker som selskap er godt finansiert og har en svært dyktig ledelse.
Min frykt for øyeblikket er at aksjemarkedet generelt kan stå fremfor en betydelig korreksjon, da alt for mange aksjer synes
overpriset. Dersom min frykt likevel ikke slår til. og økonomien tar seg skikkelig opp etter covid-19,
skal man ikke se bort ifra at Aker dobler seg i løpet av 2021. Ja, jeg eier aksjer i selskapet.

Redigert 21.01.2021 kl 09:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.