Industri

Hammers
09.12.2020 kl 22:21 4117

En litt merkelig dag det her - og en dag med store kontraster!

Den startet med VOW's melding om et samarbeide med Bellona - som skal være brobygger og tilby eget nettverk mot de rette instanser.
I hvert fall slik jeg tolker meldingen - for ellers var vel alt godt kjent?
Altså en indirekte målrettet strategi mot myndigheter og selskaper for å få fortgang i avkarboniseringsprosessen som man selv behersker til fulle.

Akkurat som man i november gjorde det samme i Indonesia. Blu Hope jobber der a la det Bellona gjør her hjemme.
En tilsvarende organisasjon i et ENORMT landområde der man konsentrerer seg om det havet man er omgitt av.
Et felles mål har alle; rydde opp i all den dritten som forgjengere har forpestet kloden med.
Det gjelder seg i luften, i vannet og på bakken.

Kl 20.00 så jeg NRK Brennpunkt. Episoden handlet om Equinor's frackingvirksomhet i USA.
En virksomhet man ved siste Q tapte over 100 MRD av fellesskapets skattekroner på.
Det på dyre oppkjøp, dyr drift, dyre vaner og kostbare bonuser til toppene. Topper som bare fortsatte sløseriene til de til slutt forlot manesjen!
Om det da ble etterbetalt bonuser for "godt utført arbeid" husker jeg ikke i farta, men det skulle ikke forundre meg!

Brennpunkt forteller om en FIASKO, om ukjente giftutslipp, og om ukjent død, fordervelse og plager i nærområdene.
Slikt man knapt har hørt om i Norge - for VÅR virksomhet skal etter sigende være den reneste på kloden! Dritten er det få som snakker om.

At episoden ble avsluttet med uberørt natur i Argentina - der EQUINOR har funnet nye fattige som vil selge sitt arvegods er tankevekkende.
Da blir det nye oppbygginger, nye 100-vis av MRD, nye "tilfeldige ulykker" og nye utslipp/forurensinger. Nå på en nytt stort rent område!
Alle interesserte bør se episoden om Equinor i dagens Brennpunkt.

Når DET er sagt; Jeg begynner etter hvert å lure på hvor lenge Champagneflaska skal ristes før boblene endelig kan få fosse ut!
Nå har vi hørt om det ene strategiske samarbeidet etter det andre i et par mnd, men lite KONKRET skjer.

Fra sept har det vært en retrofit kontrakt innen cruise + en liten kontrakt ang sterilisering av teblader.
Likevel ingen grunn til uro; for selskapet har hendene fulle av øvrig virksomhet.
Det markedet reagerer på er konkrete kontrakter som monner. Ikke daglig drift!

Med den forhåpningsoppbyggingen som nå har vært kan ikke skjønne annet at enn at champiskorka vil sprettes rundt årsskiftet.
At 2021 bli nok et nytt KNALL år. Akkurat som 2019 var det - og før der var det vel i 2017? Uansett før min tid.

Ja, ja........man skal ikke være misfornøyd med 2020 heller - men KUN hvis man unngikk fallet i feb/mars (koronafrykten).
I ettertid har kursen nesten 3-doblet seg fra kr 12. Likevel viser 2020 så langt en helt flat utvikling. 32 tallet inn i 2020 - og 32 tallet i dag.
Egentlig helt utrolig etter alt som har skjedd innen totale nye kontrakter og den organisasjonsoppbyggingen som har funnet sted ila året.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.