Shipping

Rockall
05.12.2018 kl 11:17 1356

Hvorfor selger så mange..? Og kan enda lavere kurs skape snøballeffekt med margin call og hele hampen..? Det kan gå fra vondt til verre mellom USA og Kina, og et fornærmet Kina kan konkludere med at... "Vi vender dem bare ryggen, selv om vi har mest å tape på det!" Ja, hva om..? Det kan bli meget kjølig, og vil dra med seg konsekvenser mellom flere land enn bare USA og Kina. En hel verden i gjeld kan dessuten oppleve et langt mindre forbruk både hos bedrifter og folk, så hva da med konteinerskip..? Det blir vel flere av dem også..? Det er da typisk at det bygges mer av skip i alle klasser tvert man aner at ratene kan være på tur opp. Frakttilbudet blir dermed igjen for stort til å holde attraktive rater over særlig lang tid. Her tror jeg flere større investorer kan ha dumma seg ut, og med paranoiaen min, så tar jeg diverse kursmål med ei bøtte salt. I mine øyne kan visse kursmål være satt i forsøk på å redde ut større investorer fra ulike aksjer, for flere av dem er sannelig gode kunder "hos husa".

Tenke selv...
Redigert 05.12.2018 kl 12:16

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.