Shipping

Thegoldenone
05.12.2018 kl 14:36 4304

Jeg synes ikke situasjonen til Jin er så ille om dagen. Gjelden er kraftig redusert, selskapet har nå ganske lave breakeven rater 6344$
mot rater på 10096$. Med 20 skip gir det et overskudd på ca 75 000$ per dag. Skipsvediene ble jo kraftig skrevet ned for endel kvartaler siden og siden da har prisen for skip gått opp. Det kan vel være at om ikke lenge så vil skipsverdiene bli skrevet opp igjen?

Ledelsen er også forsikig optimister i siste rapport, noe som jeg tolker som ganske bullish da de som regel har en veldig pessimistisk tone i tidligere rapporter. Ledelsen har som regel rett i sine spådommer om markedet fremover er min erfaring. Tror grunnen til dagens kurs er pga makro usikerhet. Det er også verdt å legge merkte til at jin har hatt en positiv EPS siste 5 kvartaler. En pris til bok på 0.47 er vel i overkant strengt for et selskap som tjener penger?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.