Farma

aborum
05.12.2018 kl 17:33 3219

Det er desværre tilfældet, ikke bare i NANO, men fælles for de fleste biotekselskaber. Jeg diskuterede situationen omkring ASH med et par andre aktionærer (herunder min bror, der også er tungt investeret og netop valgte at sidde lang), om at erfaringerne viser et grundlag for at sælge hele eller dele af sin position omkring højdepunktet før fremlæggelse af data. Jeg må sige, at den model NANO følger i forbindelse med deltagelse på ASH giver et svært forudsigeligt billede af, hvordan markedet vil reagere (øget initiel optimisme ca. 3 - 4 uger før event og efterfølgende massivt sell-off/shorting).

Det interessante er jo altid, om den aktuelle event netop er den trigger, der løfter aktien et niveau videre op, rent prismæssigt. Data er jo ubestrideligt gode, ja ligefrem imponerende og det er ikke umuligt, at 60'erne i december, 2018 om et par år vil fremstå som 30'erne tilbage i marts, 2016. Jeg havde i denne forbindelse en ret interessant snak med min yngste dreng på 11 år, hvor vi tog udgangspunkt i netop NANOs kursniveau og forventninger til fremtiden.

Jeg spurgte ham, om et køb i 30'erne tilbage i 2016 ville have været et godt køb (han kunne ikke se resten af grafen) og vi blev enige om, at det afhang af hvad man troede selskabet ville levere i fremtiden osv.; da jeg efterfølgende afslørede den samlede graf, blev vi enige om, at en tilsyneladende optimistisk handel i 30'erne kunne vise sig at blive en relativt lukrativ investering.

Det jeg forsøger at sige er, at man uanset indgang i 50'erne eller 80'erne kan tænkes at stå i samme situation, som da man kunne handle i 30'erne. Det er dog kun de rigtigt langsigtede, rolige aktionærer, der oplever dette scenarie - og typisk tager den store profit jfr. al empiri (jeg vil tilføje, at det ér muligt at gøre det bedre, men for størstedelen af aktionærerne i markedet uden pejling, da bør man sidde roligt).

Desværre korrigerer NANO negativt på stor volumen og herfra afventer jeg, at markedet bekræfter 60 som støtteniveau, da 68,00 formentligt bliver brudt i åbningsauktionen torsdag. Vi går ind i en venteperiode, hvor jeg ikke forventer væsentlige meldinger fra selskabet.
Redigert 05.12.2018 kl 17:34

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.