Industri

Far-far
06.12.2018 kl 09:56 4296

Dette er det tredje såkalte grønne selskapet jeg kjøper meg inn i. Jeg tror på trenden som nå er i gang for å få til en reinere klode. Dette er ikke lengre bare et krav fra eksentriske miljøorganisasjoner, men en miljøtrend på regjeringsnivå over hele verden. Dette markedet blir enormt.

Nel og Scatec Solar har gitt en meget hyggelig gevinst, og Scanship ser ut til å ha kommet over oppstartvanskelighetene som alle nyetableringer møter. Et spennende selskap å følge fremover.

Fra Q3 presentasjonen:

SSHIP | Strong performance in third quarter
Oslo, 5 November 2018 – Scanship records strongest results ever with third quarter 2018 revenues of NOK 80.1 million and EBITDA of NOK 10.7 million. Accumulated revenues ended at NOK 226.6 million with EBITDA of NOK 27 million.

Project Backlog Q3 2018 = 485 MNOK, Q3 2017 328 MNOK.
Fredag 7. flagget nye ordrer til ytterligere 5 cruiseskip. Ordreboken teller nå 630 millioner. Nær dobling mot Q3 2017.

“We are very pleased with our performance, and it shows that our focus on improving our client’s environmental sustainability impact by delivering technology for cleaner oceans really pays off. We are delivering stronger on all fronts with higher revenues, improved margins and winning grounds both in cruise newbuilding, cruise retrofits and in aquaculture. We are in a good position to grow this business further” says Henrik Badin, CEO of Scanship Holding ASA (Scanship).
Redigert 08.12.2018 kl 10:06

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.