Farma

Ultimovax
18.12.2020 kl 15:37 4088

Jeg sitter til jeg mener selskapet er riktig priset. Ved salg/utlisensiering vil vi ligge på et intervall som får dagens prising til å virke absurd. I Algeta hadde vi dessverre en svak eierstruktur som gjorde det mulig å kjøpe selskapet til 362kr/17 mrd - noe som jeg mener var ett ran, se bare hva bayer selger Xofigo for per år i dag. Med strukturen i Ultimovacs slipper aksjonærene å se verdiene bli solgt for billig.

Når det gjelder kursmål/intervall har jeg egentlig ikke lyst å si så mye da det nok vil oppleves som hodeløs haussing. 85-90% av alle kreft kan behandles, regner man bare feks 5 mellom store indikasjoner så får man store tall.

Det har vært flere betydelig oppkjøp fra BP med god premium i år, så appetitten er ikke noe å si på, mens samarbeid type Ultimovacs/BMS er ikke så lett å få til for mindre selskap, men tydelig ikke vanskelig for Ultimovacs og UV1..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.