Industri

Hammers
19.12.2020 kl 00:13 2831

I flere uker har de trofaste VOW-aksjonærene sittet og sett på at malingen tørker! Gudsjammerlig kjedelig har det vært.
En aksje som EGENTLIG er den snilleste og peneste gutten i klasse, men som ingen i hele verden bryr seg om. Huff så trist!

Nesten like trist som HC Andersens melankolske fortelling om "Den stygge andungen"!
Den som ikke var noen andunge i det hele tatt men en skinnende hvit og vakker SVANE.
Den peneste av ALLE i det andekullet den var i - etter å ha kommet bort fra sine foreldre!

Follum kom for 3 dager siden. Store forhåpninger, men de peneste jentene bare snudde ryggen til. Ingen interesse og laber handel.
Hva skal dette bety? Har man selv bommet SÅ KATASTROFALT med den mest fornuftige aksjen man vet om?

Jeg sjekken pc'en i dag tidlig. I nyhetene startet det med; "Nedgang i vente på Oslo Børs"!
Jeg huffet meg og fant den største kaffekoppen jeg kunne oppdrive. En som kunne kurere "gruff"?
Jeg gruet meg til de neste timene og var lettere irritabel over at ikke noe som helst positivt skjedde!
Jeg VISSTE jo at det etter hvert skulle komme noe, men absolutt ikke HVA - og NÅR dette ville inntreffe!
Jeg hørte også på dette uendelige regnet som plasket i takvinduet og som lagde leven i takrenna. Psykisk terror!

Så sjekket jeg børsmeldingene. KJEMPEKONTRAKT! En som skal lanseres ved en egen seremoni i januar.
Så kom en melding til like før børsen åpnet. Den ang QFUEL - den som jeg kjøpte i går pga et utrolig spennende chart.
Så leste jeg om Hermanruds børsraketter. Så at ACC var nevnt. Kjøpte straks noen aksjer. Chartet så spennende ut og kjøpssignal nærmet seg.

Resten er historie: De 3 steg hhv ca 20 (QF), 17 (VOW) og 10% på ACC.
Det som i utgangspunktet var en dødsdømt dag ble i stedet en av mine aller morsomste!
Jeg skjønner ikke folk som tar livet sitt. Alt kan se bekmørkt ut, men på et øyeblikk snur det hele! Helt ut av det blå!

2 nye fabrikker ila 3 dager - og det UTENOM nyheter fra de kjerneområdene jeg selv har ventet på.
Plast til elektrisitet i Indonesia + Repsols kjempesatsing på å fjerne karbon fra egen virksomhet.

10 MRD pr år de neste 5 år fra 2021. VOW er børsmeldt som samarbeidspartner med Repsol!
Her VIL det komme nyheter inn i 2021 - og i årene framover!

I dag nevnes det av Badin at også EQUINOR KAN ligge i vannskorpa med å avkarbonisere egen drift.
Hvor mange slike selskaper finnes det ikke rundt om på kloden? Her vil det strømme på utover!
2 kjempeordre ila 1 uke er bevis nok for min del! Champiskorka er sprettet - og nå strømmer det på.

Man lurer kanskje på om VOW har bemanning til å betjene alle disse oppdragene, men det er ikke noe problem.
VOW outsourch'er selve produksjonen med installeringer og annet, mens selskapet selv gjør ingeniørarbeidet i bakgrunnen.
Arbeidere fra f.eks Polen og Litauen gjør grovjobbene med skruing og slikt, mens VOW legger grunnlaget for hva som skal gjøres.

Noen "elsker" å skape skår i gleden med å komme med "truende innlegg om emisjon". Huff så fælt det skal bli for oss (dette er IKKE NAS)!
Som jeg alltid svarer; Når ledelsen selv (de 4 på topp + flere under der) sitter med nesten 54% av aksjene er emisjon UTELUKKET!
Da måtte de selv ha bladd opp en tilsvarende andel av den for å beholde sine posisjoner. Altså en DØD sak når de misunnelige starter opp!

Som aksjonær fra ca april (?) i fjor har jeg ALDRI vært med på noen emi, men har mottatt utbytte.
At vi i sin tid ble vannet ut med ca 2-3% pga oppkjøpet av ETIA var helt innafor for alle aksjonærene!
Når ledelsen er hovedaksjonærer gjøres ALLE handlinger til aksjonærenes beste - selvsagt også dem selv.
Det vi den siste uka har sett mtp intensjonsavtaler og kontrakter som blir bekreftet ila januar er et bevis på dette.

Ja, for hvem tenker NÅ på cruisedriften? Kjerneområdet til gamle SSHIP?
Området med en ordrereserve på i underkant av ca 1,8 MRD (inkl ca 600 mill i options)?
Ikke jeg, for NÅ dreier alt seg om den landbaserte biten. Den ETIA bragte med seg! Det nye VEKSTOMRÅDET!

Hilsen Hammers............. som avslutter med at en elendig start på dagen endte med tidenes beste børsdag.
I hvert fall når man tenker på de 3 nevnte under ett. Så lev - og tenk positivt. Det snur til noe positivt før du aner ordet av det!
Redigert 21.01.2021 kl 06:22

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.