Teknisk analyse

Troban
06.12.2018 kl 14:36 4035

Trist at vi etter å og hentet inn mye av det tapte i November etter oktober korreksjon , nå er tilbake.

Men de som trodde på jule rally, at November oppgang , rett etter en korreksjon. Hvor markedet sier "Nok er Nok".

Hvorfor "hiver" man seg på de store "haiene" og kjøper aksjer og fond som aldrig før etter korreksjonen i Oktober.

Ingenting er "Friskemeldt" bare etter 1 mnd.

Ting tar tid.

Etter og under korreksjonen i Oktober må man bare forstå at børs er for sortere. Et shorter marked.

ALDRI for de langsiktige.

Dessuten er det det mektigste som styrer og bestemmer markedet.

Hegnar og alle andre forum skrev i slutten av Oktober og ved plutselig kraftig oppgang i November at markedet var , SHORT.

PROBLEMENE ER MER SAMMENSATTE ENN BARE OLJEPRIS,HANDELSURO

1. Inntjenninger, forventninger til resultater jeg har skrevet om før. Til slutt må realøkonomi, verdier komme. Man kan ikke slå resultater 4.kvartal på rad i mer enn 5år. Med kunstig lave renter.I USA kunstig stimulert av "dumme" skattelettelser av Trumph.

2. Banker sliter med likviditet , få lån

3. Rentene i USA stiger

4. Gjeldsgraden i næringslivet og husholdninger bare stiger.

SÅ: De som kjøpte aksjer,fond. For å være langsiktige , mens vi fikk en sjokkerende oppgang etter Oktober korreksjon.

Må bare lære. Skylde seg selv.

Som sagt før har jeg sittet stille med mine investeringer. Hører ikke på rådgivere, forvaltere. De skal ofte tjene.

NEI, JEG HAR STARTET DENNE TRÅDEN OG SKREVET MYE I OKTOBER OM KORREKSJON "SUNT FOR MARKEDET" OG NÅR DEN VIL KANSKJE FLATE UT. 

DET ER IKKE LETT Å SI. MEN JEG TRODDE ALDRIG PÅ EN OPPGANG PÅ 15% PÅ EN MÅNED ETTER KORREKSJONEN. DET ER ET BLAFF.

IKKE ET SUNHETSTEGN. TVERT IMOT. ET SYKDOMSTEGN.

FORTSATT SER JEG EKSPERTER PÅ HEGNAR ANDRE FORUM IKKE FORSTÅR HVORFOR MARKEDET,BØRSENE IGJEN FALLER MYE.

DET ER SKREMMENDE.

JEG HAR BARE NEVN 5 KLARE ÅRSAKER.

SVÆRT SAMMENSATT NÅ.

Men det er trist at man blir overivrig.

Jeg har siste 14 dager. Senest på fredag lest at eksperter spår julerally.

Til dere førstegang investorer som jeg har skrevet før.

Ta alt de sier med "en klype salt". De er mere interessert i sin egen avanse, jobb,honorarer enn hvilken avkastning du får for dine sparepenger. Til og med fond.

DET VIL GÅ OPP IGJEN-MEN DET BLIR TURBULENT-SHORT MARKED-LANGT INN I 2019.

LYKE TIL

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.