Transport

netrom84
06.12.2018 kl 18:27 3501

Gøy å se at Norwegian selv omtaler dette som tap da...

Problemet til Norwegian er balansen og da er det selvsagt negativt at de må ta tap på hedging på samme måte som de må ta tap på NOFI-aksjene. Havner de under 1,5 Milliarder i EK så blir det emisjon igjen og da ser vi fort kurser mellom 110-130 kroner. Spørsmålet blir da om Kjosern heller kryper til IAG med håp om å få selge til 180-200 kroner.

Det er også ganske tydelig at disse flyene som de skal selge ikke er veldig lettsolgte. Foreløpig har de vel ikke klart å solgt noen fly som har gitt positiv effekt på EK. Får de ikke solgt flyene kan de fort risikere å brenne inne med en alt for stor flyflåte og da er konkursen rimelig raskt et faktum. De sliter nok med å holde dagens flyflåte nok belagt til å forsvare kostnadene. Mulig suksess i Argentina, Brazil og Chile kan redde mye, men jeg frykter det vil koste veldig mye å få etablert seg.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.