Olje

Fluefiskeren
06.12.2018 kl 18:30 2735

Selvsagt har han ikke bare en grunn, men ihvertfall to gode grunner.

1 Han tror på selskapet og at det vil gjenspeiles i kursen etterhvert. Akkurat som oss andre aksjonærer, men egentlig vet han ikke noe mer enn oss om det som virkelig betyr noe for kursen, nemlig oljeprisutvikling, funn og fravær av uhell.

2 Han tror at sine kjøp vil være en spore til at også andre vil kjøpe seg inn/opp i selvskapet slik at kursen vil gå opp til glede både for han og andre aksjonærer. Aksjonærene tror vanligvis at en styreformann vet så mye mer enn oss andre. Det er forsåvidt riktig, men altså ikke om de som virkelig betyr noe. Det begynner etterhvert markedet å forstå tror jeg. Et symbolsk kjøp fra ledelse og styre virker tvert om av hensikten. Da tenker jeg at man absolutt vil prøve å få opp kursen ved å tro andre vil kaste seg på, men jeg har også inntrykk av at stadig flere ser på dette som patetisk og sågar panisk. Ihvertfall de som har vært med en tid.

Vår styreleder er ikke der. Han har gått så dypt inn at han helt tydelig har troen på kursstigning i fremtiden. Det bare det som jeg skrev over. Han er ikke herre over det som virkelig betyr noe.

For alle tilfelles skyld. Dette gjelder generelt og ikke PEN spesielt.

Redigert 06.12.2018 kl 18:42

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.