Olje

gunnarius
07.12.2018 kl 21:07 4429

Fikk forresten bekreftet nå i dag av selskapet at det virkelig er korrekt dette her med at PEN har planlagt å bore en brønn Salloum i Q2/Q3, med tie-in like etterpå. Som tidligere nevnt - først må forlengelsen på plass, men dette er kun en formalitet.

Med avtale i OPEC og non-OPEC på plass, boring Dussafu og Salloum medio 2019 og for sistnevnte produksjon like etterpå. Nå avventes god progresjon på Aje. Dette her begynner faktisk å bli alla tiders.

Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg annet enn at PEN er gjenstand for reprising av aksjekurs. Forventer egentlig noe større kjøpspress fremover, slik at øretrillingen blir mer balansert. Forventer også at nåværende større investorer som mindre tar eget grep om aksjen og driver aksjekursen oppover. For enkelte bør dette være helt kurant. Man forsvarer vel egne favorittbiter?

Vedtak i Wien i dag, er så lettet og happy som jeg neppe har vært i selskapet tildigere. For avtalen falt på plass akkurat på den tid Panoro trengte det som mest som produsent med ~ 2.600 fat olje per dag og sunn økonomi både i eiendelene og finansene.
Redigert 07.12.2018 kl 21:18

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.