Grønne aksjer

utkant
28.12.2020 kl 19:12 12614

Du mener det ikke vil være noe problem å få tak i 2500 arbeidstakere i en kommune med litt under 20 000 mennesker? Jeg bor i Mo i Rana selv så jeg føler jeg kan spørre hvor de ansatte skal komme fra. Og jeg ser ikke at selskapet kan skaffe 2500 mennesker til å jobbe for seg med mindre de betaler bra. De må med andre overby eksisterende industri, etc...

Eller!?! De må få folk til å flytte til Mo i Rana fra andre steder. Og det er gjerne her jeg stiller spørsmålet. Hvor skal tilflytterne bo? Hvor skal ungene gå på skole? Osv. Det er ganske brutalt å øke antallet mennesker med 5-7000 mennesker i en by med litt under 20000 mennesker. Det vil jo være betydelige utfordringer relatert til dette.

Jeg er absolutt ikke i mot fabrikken eller vindmølleparken. Snarere tvert imot. Ser det som en fin mulighet for at arbeidsgivere øker lønnsnivået her betraktelig for attraktiv arbeidskraft som meg selv. Men det MÅ en STORSTILT boligbygging på plass før fabrikken åpner dørene ellers vil det aldri bli mulig å skaffe disse arbeidstakerne uten å kjøre lønns og boligpriser i stratosfæren her i byen. Og da faller hele billigst produksjonskost i fisk på grunn av nettopp det regnestykket...
Redigert 21.01.2021 kl 08:49

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.