Teknisk analyse

Troban
10.12.2018 kl 14:54 3056

Må legge til:

At dette blir en ny tung dag på børsene. ønsker jeg ikke å virke for negativ. Ha tro på noe resesjon. Glem "Krakknisser".
INGEN GRUNN til å frykte,tro at vi får en korreksjon større en den vi har nå. Kan være mange bra kjøp.

En korreksjon vil aldri bli på noe særlig mere enn 5-10%.

WORST CASE.

Men jeg er sikker på at uansett utvikling i oljepris, svakere vekst i de store markeder neste måneder,år.

Vil de som investerer ikke bare i dagens short marked men langsiktig.

Tjene ,få bedre avkastning enn bank, de neste måneder. År. 2019.

Fortsatt er de fleste betingelser for et moderat bra oppgang. Til stede.

"MØRKE SKYER", RESESJON, FINANSKRISE,KRAKK

ER UAKTELLE. Vi snakker da om at alt går feil. Handelskrig. Alle store finansinstitusjoner gjør feil, ikke samarbeider, bare tenker på sitt eget lands profitt.

Sannsynligheten for det er nok bare maks 5%. Litt feil å sette opp sannsynlighetsberegning.Prosent.

Men en nøytral vurdering jeg tror de fleste eksperter deler.

Så for de som styrer "Bull,Bear", Shorting men også langsiktig investering i riktige aksjer 8selv oljeaksjer) og aksjefond
vil dagens nivåer å gå inn være gunstige.

Man treffer aldrig en eksakt bunn.

Men man må ikke gå "ALL IN" NÅ

Vi kan korrigere 5-10% til. Hvertfall 5% før nyttår.

Selv en oppgang i romjula og like etter nyttår, vil kunne gi noe tilbakefall utover våren 2019.

Men å "STARTE POSISJONERING NÅ" er og vil ikke være dumt

Litt og litt.

Shortere har nå akkurat det marked de ønsker og kan hente bra avkastning i.

La oss si at etter dagens nedgang. markant. Og forrige torsdag.

Så vil Bull være (om man skal se nøytralt på det" , riktige for tirsdag. På lang sikt.

Jeg selv har ingen redsler med å begynne å svakt kjøpe poster,posisjonere meg nå. Langsiktig.

Som i Oktober tror jeg at markedet ikke har blitt så nervøst, skremt at vi ikke kommer til å se

"En liten rekyl før, like etter nyttår".

Så en forsiktig inngang på dagens nivåer er smart. Ikke for stor risiko.

En bunn. I verste fall er bare 5-10% unna. Før det går jevnt oppover igjen.

Veksten i alle store markeder, makrotall er fortsatt bra. Selvom den blir noe svakere. Enn siste år.

Lykke til.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.