Sport og spill

Hammers
01.01.2021 kl 21:52 5151

Gadd ikke å skrive noe etter den forrige kampen. Borte mot brukbare Soton.
En kjedelig 0-0 kamp ble det - med noen halvsjanser til begge lag.
Hjemmelagets storscorer, Danny Ings, lå og sprellet i baklomma til Ogbonna gjennom hele kampen - og fikk ikke utrettet noe som helst.

Fyren tuslet skuffet av banen midt i 2. omg.
1 poeng borte mot Soton var helt greit for oss. Verre med dem som med det tapte 2.

Vanskeligere ble vel i dagens bortekamp mot Everton? Et oppgjør vi tidligere aldri har hatt spesielt gode minner fra.
Denne gang var Danny Ings byttet ut med Evertons storscorer, Dominic Calvert-Lewin.
Ogbonna hadde fortsatt sine bukser på - og lommene var like store som sist!

Kjedelig første omgang. Mest ball til Everton, men de største MULIGHETENE var det vi som hadde. 0-0 til pause.
Helt greit for oss som spilte borte mot et OK lag. Et som kunne gå til Top 3 med den seieren de fleste ventet ville komme!

Selv satt jeg mest og kikket på klokka. Jeg ventet på at det skulle gjenstå 30 minutter.
Det var DA jeg regnet med at Antonio ville komme inn for "skyggen" Haller.
Etter sin hamstring fikk Antonio 15 mot Soton - og jeg regnet med 30 denne gang. Slik ble det da også!

Utover i 2. registrerte jeg at vi stadig yppet oss med fint spill og flere halvsjanser.
Dette i motsetning til Everton - som ikke skapte noe som helst mot vår reservekeeper.
Gamle Randolph som plutselig ble satt inn få minutter før kampstart.

Fabianski ble skadd u/oppvarming. Huff, at det går an, tenkte jeg........og husket tilbake til Fabi's skade i fjor.
Den som nesten kostet oss nedrykk! Det var da "Klovnen Roberto" entret manesjen - med alle sine "gøyale" krumspring.

Vår bestemann var utvilsom midtstopper Ogbonna. Denne gang med nevnte Calvin-Lewin sprellende i baklomma.
"Storscoreren" var TOTALT USYNLIG - før også HAN tuslet slukøret ut et kvarter's tid før slutt. Stillingen var fortsatt 0-0.

5 minutter før full tid raidet vi igjen. Flott direktespill mot mål. Det endte med at Soucek skjøt.
Keeper parerte, men ballen spratt ut av feltet - plukket opp av Cresswell.

Han ladet sin gullbelagte "venstre" - skjøt mot mål - ballen "deflectet" til Soucek - som sendte den kontant i nettet fra ca 6.
Kanskje litt hell med den rikosjetten, men et flott mål var det!
https://www.youtube.com/watch?v=Sn6JV7uC4T0

Høye jubelbrøl over nabolaget og stor glede i TV-stua.
Resten av kampen var kun et pliktløp til tiden var ute. Everton hadde blitt fullstendig nøytralisert og deretter slått på hjemmebane.

Antonio? Vel han bidro aktivt og skapte uro i vertens forsvar. Ikke akkurat hans kamp, men nå bygger han seg opp til å nå toppen igjen!
Var gjennom på slutten, men snublet vel i sine egne ben før han fikk ladet kanonen!

Med dagens; 4 poeng på 2 vanskelige bortekamper.
Vi ligger akkurat nå fortsatt som nr 10, men hovedpoenget er de 3 poengene. De som førte oss opp i ryggen på et kobbel foran.
Kun 3 poeng til Leicester på 3. Litt skjev kampfordeling er det, men nå ligger vi og lurer som en dark horse i angrepsposisjon.

Når jeg ser på tabellen har vi hittil spilt borte mot 6 av de 9 lagene som ligger over oss. Lag som i sin tur må ta turen til London Stadium!
På de 8 neste har vi 5 hjemmekamper. Nå snakker vi om lag som WBA, Burnley, Fulham, Sheffield U, osv. Lag som sliter.
Her er det ALL grunn til å være kjempeoptimist. Vi ligger 11 poeng og 18 mål bedre an enn i tilsvarende kamper i fjor.

Hilsen Hammers........som alltid har satt stor pris på den stilen Moysie har lagt opp til.
Gjerrige, som den skotten han er - MEN med utrolig giftige kontringer!
Redigert 21.01.2021 kl 04:53

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.