Handel

Null
02.01.2021 kl 14:52 2503

Jeg skal ikke sette meg til dommer for noen.
Dersom de her 16-170 kr timen i faste heltidsjobb i Norge så har man dårlige kår.
Man kan ikke leve i og bo på det sentrale østlandsomorådet med en slik lønn.
Siden jeg ikke vet de eksakte forhold i XXL så skal jeg ikke si noe spesiikt om de, men 160-170 kr timen er vel det unge arbeidstakere får i butikker rundt om i Norge til de li 18 år å kan selge ØL.
Unge arbeidstakere i industrien rene sommer vikarer tjener 220- 260 kr 220 på dag tid 260 på skiftarbeid.
Det er faktisk slik at de som har en slik sommerjobb lever godt av det de tjener på sommerens 2-3 mder slik at de slipper å jobbe resten av året mens de studerer.

Julegavene vi får av de bedriftene vi jobber for er så ymse, jeg jobber i et stort industrikonsern som går opp og ned med konjukturene, vi har vel ikke fått noe i gaver på mange år. Tidligere fikk vi en gave med verdi opp mot 500kr, men om man ser det i sammeheng og bedriften har noen tusen arbeidstakere så er dette en "utgift på" over en mill nok......
Så de ga oss ikke dette lengre, vi var litt triste i strarten, men etter at forventingene forsvant er det helt ok ?? eller

Det jeg ikke liker med denne tråden er at noen kritiserer andre å mener de har det bra med sin lave lønn, jeg er sikker på at de som gjør det på samme måte som meg har mye mer enn dette og at de selv aldrig har klart seg på en slik lønn....
Du som mener det er helt ok med en slik lønn for arbeiderne i XLL ( fast ansatte) kan jo selv regne på din egen timelønn, årslønn/ 1850 timer å legge ut det tallet her .Jeg er sikker på at du har mer en 2X 160 kr om ikke mer, og da er det enkelt å si at andre ikke skal tjene mer... slik at vi begge får mer ut av vår insvestering i XXL
Eller

Godt nytt år

NULL
Redigert 21.01.2021 kl 08:17

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.