Grønne aksjer

Muggost
06.01.2021 kl 23:54 4807

Jeg skjønner ikke hvem du gjør disse utregningene for... Dokumenterer du for oss andre hvorfor aksjekursen ikke er sånn du mener den burde være, eller er det for deg selv du gjør dette?

For du vet vel at det bare er to ting som avgjør en aksjes kurs...? Jeg skriver det her i tilfelle du ikke vet: Frykt og grådighet....

La oss si at fair value på HEX skulle vært 80kr (er det ikke noe sånt du har regnet ut?) og at kursen da ville bestått av 50% frykt og 50% grådighet. Vi kan videre anta at kursen ville vært 0 dersom den bestod av 100% frykt og uendelig dersom den bestod av 100% grådighet.

Ut fra dette kan man da lage en likning ut fra kursen til HEX! når den står i 56kr består den av ((80 x G / F) = 56). Noen som er smartere enn meg kan jo gjøre den faktiske utregningen og finne ut hvor stor andel Frykt og stor andel Grådighet kursen til HEX består av ved kurs 56kr :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.