Grønne aksjer

Alltid positiv
07.01.2021 kl 09:41 4576

Til: midtikøajohnny

Jeg er ikke så god på analyser, men prøver å bruke sunn fornuft. Du skriver følgende:

11.12.2020 (siste børsdag før børsnotering av Hexagon Purus) MARKET CAP HEX (kurs 56.70): 11.33 milliarder NOK

Og dette er sikkert den prisen markedet for øyeblikket mener Hex med Purus har av verdi.

I dag er Market cap på Hex ca. 11 milliarder, og Purus ca.14 milliarder. Dvs. til sammen 25 milliarder. Hvorfor skal "konsernet" gå fra drøye 11 til 25 milliarder uten nyheter? Og om kursen i Hex hadde vært kr. 80 (som du mener den bør være), så ville Market cap vært ca. 16 milliarder. Legger vi til Purus på ca. 14 milliarder, så er vi oppe i 30 milliarder.

Tar jeg helt feil, eller mener du at en bedrift skal gå nesten tre gangern bare fordi man skiller ut en "grønn" komponent?

For ordens skyld bør jeg vel også informere om at jeg sikkert har flere aksjer enn de fleste i Hex.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.