Aksjeanalyse

pingvinen
08.01.2021 kl 13:57 4322

Jeg har også litt de tankene, men er ikke så modig at jeg går short eller bear. Jeg har solgt unna alt jeg har av enkeltaksjer, og vektet meg litt mer opp i fond - totalt sitter jeg nå med ca 30% cash. I tillegg går den månedlige sparingen inn i kontanter istedenfor at jeg fortsetter å kjøpe.

Det kommer helt sikkert en korreksjon - spørsmålet er bare når. Statistisk, når en ATH som har vart en stund brytes (tenker her på nivået rundt 945 hvor den kom første gangen i sept 2018), så går den 20% før den korrigerer. Dersom dette er tilfellet nå også, så skal den til ca 1135 før den snur.

Jeg innser at det er veldig vanskelig å time markedet - velger derfor å beholde alle fondene mine (disse er godt spredd over verden og sektorer, men ikke indeks) - og kommer heller til å spare opp litt mer penger som jeg kan bruke den dagen markedene har falt igjen. Jeg er rimelig sikker på at vi kommer til å se dager hvor det generelle markedet er lavere enn i dag, men jeg er også rimelig sikker på at jeg kommer til å se dager hvor markedet er høyere enn i dag.

Dette å jage den absolutte topp og bunn er hovedgrunnen for at veldig mange som trader aktivt ender opp med å tape mot markedet i det lange løp.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.